Linjerne

ASA

Fra Aktivitet og Samvær i Arbejde. Det overordnede uddannelsesmål for eleverne i ASA er, at de opnår en parathed til deltagelse i arbejdsmarkedet i en meget bred forstand; dette kan være på det ordinære arbejdsmarked på næsten ordinære vilkår, det kan være støttet aktivitet eller beskæftigelse i nogle få timer ugentligt, eller det kan være beskyttet beskæftigelse på et dagtilbud. Det er målet, at eleven skal have et indhold i hverdagen gennem tilknytningen til arbejdsmarkedet. Derudover arbejdes der med ADL (Almindelig Daglig Levevis), så eleven bliver mest muligt selvhjulpen i hverdagen.

ASA 1

Proin placerat rutrum nibh vel interdum. Ut et felis vel tellus fringilla viverra ac sed massa. Pellentesque eu risus eget nibh accumsan sodales. Donec id sapien a nisl congue tempor tnec eu metus. Duis lacinia leo lectus, gravida ultrices elit pulvinar sed. Aenean gravida varius ante sit amet porta. Nullam iaculis mauris nec lacus suscipit, et venenatis purus gravida. Suspendisse at molestie nibh, vitae eleifend

Læs mere om ASA 1

ASF

Arbejde Styret af Forudsigelighed. Det overordnede uddannelsesmål for eleverne i ASF er, at eleven erhverver sig redskaber til bedst muligt at kunne indgå i sociale sammenhænge med mindst mulig støtte, og at eleven i videst muligt omfang selvstændigt kan tilrettelægge og anvende egne støttesystemer. Der arbejdes derfor ud fra en autismeforståelse, og med pædagogiske metoder baseret på TEACCH og T-TAP. Det er ikke en forudsætning, at eleven har diagnosen autisme, men alene at eleven kan profitere af de autismespecifikke pædagogiske metoder og målsætninger. Derudover arbejdes der med ADL, så eleven bliver mest muligt selvhjulpen i hverdagen.

ASF 1

Proin placerat rutrum nibh vel interdum. Ut et felis vel tellus fringilla viverra ac sed massa. Pellentesque eu risus eget nibh accumsan sodales. Donec id sapien a nisl congue tempor tnec eu metus. Duis lacinia leo lectus, gravida ultrices elit pulvinar sed. Aenean gravida varius ante sit amet porta. Nullam iaculis mauris nec lacus suscipit, et venenatis purus gravida. Suspendisse at molestie nibh, vitae eleifend

Læs mere om ASF 1

ASK

Alternativ og Suppleret Kommunikation. Det overordnede uddannelsesmål for eleverne i ASK er, at eleven erhverver sig kompetencer til at kunne anvende supplerende, alternative kommunikationsredskaber. De supplerende kommunikations- redskaber kan være elektroniske, billeder, tegn el. andet. Derudover arbejdes der målrettet med sanseintegration på baggrund af sanseprofiler samt ADL.

ASK 1

Proin placerat rutrum nibh vel interdum. Ut et felis vel tellus fringilla viverra ac sed massa. Pellentesque eu risus eget nibh accumsan sodales. Donec id sapien a nisl congue tempor tnec eu metus. Duis lacinia leo lectus, gravida ultrices elit pulvinar sed. Aenean gravida varius ante sit amet porta. Nullam iaculis mauris nec lacus suscipit, et venenatis purus gravida. Suspendisse at molestie nibh, vitae eleifend

Læs mere om ASK 1